Відбулося засідання предметної комісії "Початкова освіта"
«Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність і пошук», - слова Джорджа Бернарда Шоу стали епіграфом до теми «Реалізація діяльнісного підходу шляхом використання інтерактивних технологій в формуванні предметних компетентностей», над якою працювали члени предметної комісії «Початкова освіта» 3 січня 2023 року в Мащанському ліцеї.
З вітальним словом до колег звернулася директорка ліцею Оксана Вікторівна Сиротинська. Побажала миру та перемоги в країні та злагоди в родинах. Оксана Василівна Мельник запросила до ранкового кола «Запалимо світло зимових мрій», під час якого визначали настрій, котили «снігову» кулю з елементами гри, працювали з Lego .
Романюк Ніна Миколаївна зазначила, що сьогоднішнє суспільство потребує людей, які вміють творчо та критично мислити, застосовувати набуті знання на практиці, в складних життєвих ситуаціях, швидко розв’язувати проблеми, створювати нове, домовлятися, працювати в команді.
Освітній процес – це співпраця учителів, учнів та батьків. Запропонувала в групах записати та намалювати асоціації до учасників освітнього процесу, які вони учні, вчителі та батьки.
Підкреслила, що однією з провідних тенденцій розвитку сучасної освіти є інтеграція її змісту. Інтеграція – об’єднання в ціле будь-яких частин, елементів. З позицій НУШ – інтегроване навчання реалізується на засадах тематичного та діяльнісного підходів. Учительки створили асоціативний кущ до поняття «діяльнісний підхід». Зробили висновок: діяльнісний підхід - це спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.
Потім працювали над вправою «Входження в картину». Розглянули світлину, як подію та старалися відчути її як те, що відбувається тут і зараз. Переконалися, що саме така робота формує вміння творити, висловлювати, передавати почуття, враження від побаченого.
«Щоденні 3» - технологія для розвитку математичних навичок при інтегрованому навчанні. Педагоги Данчимістської філії Мирненського ліцею Кухар Юлія Миколаївна та Кожарко Юлія Сергіївна поділили членів засідання на групи і провели «Математику самостійно», «Математику письмово» та «Математику з другом». Для роботи дібрали матеріали зимової тематики, провели самооцінювання.
Шкаєва Наталія Андріївна, учителька також Данчимістського закладу підкреслила, що окреме місце в діяльнісному підході слід приділити і STEM-технологіям, адже саме взаємодіючи, діти вчаться застосовувати, перевіряти здобуті знання під час виконання певних завдань. Амбасадорка НУШ запропонувала ряд вправ-дослідів. Це і «Сніжинка, яка зростає», «Сіяюча ялинка», «Діти із санчатами на гірці», «Подуй кульку», «Санта, що танцює».
Рудь Алла Олександрівна, вчителька мистецтва Мащанського ліцею запропонувала музичні вправи з інфографікою до пісні «Морозець» та виконання пісні «Jingle Bells» із стаканчиками.
Продовжили роботу, працюючи в групах над «Щоденними 5», які є засобом формування мовної особистості молодшого школяра на уроках української мови. Це і читання для себе, і слухання, і письмо, і робота зі словом, і читання для когось. Остання група презентувала своє читання через інсценізацію казки «Рукавичка». Також майстрині виготовили новорічну сніжинку з вермішелі.
Довели , що НУШ – друзів ранкове коло, на учня орієнтація – нових ідей генерація, це здатність ризикувати, конфлікти попереджати, це все життя вміти вчитися і дослідом щедро ділитися, це цифри та інформація, інклюзія, інтеграція, креативність і наполегливість, гнучкість розуму, підприємливість, це учень вільний і мобільний, а вчитель – заможний і щасливий.