A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Малолюбашанська сільська рада
Рівненська область Рівненський район

Відбулося засідання МПК «Початкова освіта»

Дата: 13.01.2021 10:55
Кількість переглядів: 73

5 січня 2021 року відбулося засідання МПК «Початкова освіта» з теми «Формування ключових компетентностей на уроках математики» у формі математичного калейдоскопа з епіграфом «Сучасна школа – це коли щодня вчаться не тільки учні, а й вчителі».

Математичні компетентності – одні з найважливіших складових життєвих компетентностей, визначених Державним стандартом початкової освіти. Під даним поняттям розуміють спроможність особистості бачити та застосовувати математику в реальному житті, розуміти зміст і методи математичного моделювання, будувати математичну модель, досліджувати її методами математики, інтерпретувати отримані результати, оцінювати похибку обчислень. Світлана Хомич розкрила дане питання, при цьому наголосила на тому, що на уроках математики розширюються освітні можливості учнів за рахунок доступності та гнучкості, урахування їх індивідуальних освітніх потреб, а також темпу та ритму навчального матеріалу. Сприяють формуванню суб’єктивної позиції учня: підвищення його мотивації, самостійності, соціальної активності, рефлексії та самоаналізу і, як наслідок, підвищують ефективність освітнього процесу в цілому. При цьому допомагають трансформувати стиль педагога: перейти від трансляції знань до інтерактивної взаємодії з учнем, що впливає на формування процесу конструктивних власних знань.

Юлія Чупринська ознайомила з формами роботи для шляхів формування математичних компетентностей учнів на уроках, а також надала алгоритм формування, який складається із наступних етапів:

  • здійснення зв’язку із життям,

  • мотивація на актуалізацію теми,

  • формування системи знань, отриманих через розв’язання проблемних ситуацій та узагальнення фактичного матеріалу,

  • формування вміння використовувати знання та особистий досвід через розв’язування ситуативних задач;

  • моніторинг і корекція розвитку особистості через виховання і самовиховання.

Шляхи набуття математичних компетентностей – це вміння будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів та явищ, володіти технікою обчислень, уміти проєктувати діяльність на математичному матеріалі, будувати геометричні фігури, розрізняти їх тощо. Оксана Висоцька ділилася досвідом про формування обчислювальних компетентностей учнів через упровадження інноваційних методів навчання. Наталія Шкаєва доводила, що «Щоденні 3: унікальні техніки, які допомагають втримати увагу і зробити уроки цікавими». А Наталія Семигута розповіла «Гра по-новому, навчання по-новому. Чому LEGO в НУШ – це круто?!». Оксана Глудик запропонувала відео з інноваційними технологіями вивчення математики в Мирненському ліцеї. Марія Михальчук розповіла про використання завдань з логічним навантаженням, оскільки розвиток логічного мислення є одним з завдань шкільної математики, де здобувачі освіти вчаться давати означення, наводити аналогії, доводити, ознайомлюватися з основними законами логіки. Про розвиток критичного мислення на уроках математики та у позаурочний час поділилася Наталія Ковальчук. Оксана Мельник запропонувала матеріали Тижня математики в Мащанському ліцеї.

Педагоги ознайомилися з інтерактивними формами організації освітньої діяльності молодших школярів на уроках математики: інтерактивними вправами та тренажерами, які можна створити чи скористатися на електронних ресурсах. Проєктування завдань з математики, які базуються на компетентнісному підході, зокрема формування екологічної грамотності та здорового способу життя, відбулося на інтерактивній дошці Padlet.

Отож, переорієнтація освіти на компетентнісний підхід означає: важливим стає не тільки наявність в учнів певної системи знань, а й вміння застосовувати ці знання в навчанні та житті. А як сказав С.Ковалевська: «Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика».

Романюк Н.М.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора