Малолюбашанська сільська рада
Рівненська область Рівненський район

ПРОКЛАДАЄМО РЯТІВНИЙ ПОНТОН

Дата: 21.06.2022 12:51
Кількість переглядів: 163

Фото без опису

???? «За 3 місяці щоденної роботи нашої Гарячої лінії п’ять операторів прийняли понад 25000 звернень від родин з дітьми, соціальних працівників, потенційних усиновителів та небайдужих громадян.

Майже 64% звернень виконано: бенефіціари отримали необхідну інформацію або пряму допомогу», – говорить Ольга Коссе (@Olga Kosse) – координаторка проєктів «Української мережі за права дитини» – про ЛІНІЮ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ, СІМЕЙ І СОЦПРАЦІВНИКІВ, створену Мережею у співпраці з @UNICEF Ukraine.

????????

ЧИМ ЗАЙМАЄТЬСЯ ЛІНІЯ ПІДТРИМКИ?

Її найбільший ресурс – інформація. Оператори нашої Гарячої лінії консультують людей з питань широкого спектра.

? Це – гуманітарна підтримка, і вона впродовж трьох місяців залишається найактуальнішим запитом наших бенефіціарів.

? Це – грошова допомога, яка стала потужним ресурсом від організацій ООН та партнерських організацій, під неї підпадають люди численних категорій, зокрема, сім’ї з дітьми.

? Це – правова допомога, яка стосується переміщених осіб, людей, які втратили документи і не можуть їх отримати.

? А також – соціально-психологічна підтримка широкого кола людей, які постраждали від бойових дій.

Фахівці ЛІНІЇ ПІДТРИМКИ відстежують всі актуальні програми і проєкти українських та міжнародних організацій. Адже часто люди, родини з дітьми розгублені, у них немає ресурсів, вони не розуміють, до кого і як звернутися.

Тож наша Гаряча лінія може не лише їх підтримати психологічно, але й супроводити інформаційно завдяки координаційній співпраці з іншими організаціями.

ЯКИМИ Є ОСНОВНІ ІНСТРУМЕНТИ РОБОТИ ЛІНІЇ ПІДТРИМКИ?

1??
П е р е в і р к а і н ф о р м а ц і ї

Над перевіркою інформації працює ціла команда.

Оскільки ми відповідаємо на питання людей з усієї України, з-за кордону, з окупованих територій, нам потрібно розуміти, хто може надати цю інформацію, хто може надати допомогу на певній території, у певній області, у певній громаді. Тому ми збираємо інформацію у громадських організацій, благодійних фондів, волонтерських структур, локальних штабів та контактних осіб зі штабів.

Спостерігається значна різниця між 2014-2015 роками і 2022-м. Наразі ми бачимо потужну робота і потенціал координаційних хабів у містах, містечках, селищах. В більшості громад, навіть там, де відбуваються бойові дії – Донецька, Харківська, донедавна Луганська області – населенню великою мірою допомагали гуманітарні штаби. Це – об’єднання зусиль волонтерів та місцевої влади.

2??
П е р е а д р е с а ц і я з в е р н е н ь

Наше сильне місце – переадресація звернень на партнерські організації, благодійні фонди, волонтерські ініціативи. Того, що потребує швидкого реагування як в гуманітарній сфері, в інформаційному супроводженні, так і в правовій, психологічній чи соціально-психологічній допомозі. Кожну нашу переадресацію ми перевіряємо. Днів за десять ми знову зв’язуємося з родиною, аби дізнатися, чи надано їй допомогу там, куди ми її спрямували, як відбувся процес комунікації. У такий спосіб ми також перевіряємо, чи працюють організації, волонтери, штаби.

Бо мапа організацій – це дуже живий організм. Щотижня якась волонтерська ініціатива втрачає, вичерпує ресурс, а у когось навпаки – з’являється програма, фонд і – система змінюється, інформація оновлюється.

3??
С п і в п р а ц я з с о ц і а л ь н и м и с л у ж б а м и

ЛІНІЯ ПІДТРИМКИ співпрацює зі службами у справах дітей (ССД), центрами соціальних служб, управліннями соціального захисту населення, які володіють інформацією про кожну вразливу родину і наявність соціальних послуг в громадах.

4??
К е й с - м е н е д ж м е н т

Співпраця з волонтерами та соціальними службами на місцях переходить в кейс-менеджмент. Фахівці у сфері захисту прав дітей вивчають, інтерв’юють сім’ю, коли бачать, що її проблема глибша, випадок важкий і родині потрібен супровід.

Тобто з огляду на глибину запитів інформація, яка надається, може бути базовою чи поглибленою:

• Базова (відповідь «так/ні» на запитання «Чи підпадає моя родина під конкретну допомогу?»)
• Переадресація («Якщо я не підпадаю під цю категорію, хто ще мені може допомогти?» - тоді оператори шукають варіанти).
• Глибокий супровід (у людини все погано, вона потребує комплексної допомоги – супроводу до повного розв’язання проблеми).

За три місяці ми надали супровід більш як 1000 родин. Образно кажучи, ми прокладаємо понтон між родиною з дітьми та місцевою владою, соціальними працівниками. Інколи ця робота триває місяцями. Довіряючи кейс-менеджерам, люди звертаються знов і знов, і ми, безумовно, їм відповідаємо.

Крім того, в межах проєкту Гарячої лінії 200 найбільш уразливих родин з дітьми отримають непродуктову гуманітарну допомогу. Це невеликий, але суттєвий ресурс, який додасть впевненості родинам, що вони не самі.

5??
Р о з в і н ч а н н я м і ф і в

Як не дивно, перевірка інформації часто закінчується розвінчанням міфів. Безліч запитів йде з кейсів, які виникають у соціальних мережах. Утім про них можуть писати навіть в новинах онлайн-медіа і розповідати по телебаченню. Це активує людей – вони хочуть допомогти негайно і телефонують на Гарячу лінію.

Один з найвідоміших кейсів – «Діти Ворохти»: користувачі соцмереж активно поширювали інформацію із закликом усиновити 45 маленьких дітей з регіонів активних бойових дій, батьків яких нібито убито. Виявилося, що це діти віком до 15 років з чотирьох дитячих закладів Харківщини, яких у супроводі працівників цих установ привезли до санаторію на Івано-Франківщині.

А співробітники ЛІНІЇ ПІДТРИМКИ впродовж місяця пояснювали усім небайдужим, як відбувається процес усиновлення, що не можна просто прийти до Дитячого будинку чи до інституції і взяти собі дитинку, просто тому, що її шкода.

? ? ?
О т ж е

КПД нашої Гарячої лінії – не лише гуманітарна допомога чи допомога з евакуацією. Це консультації, переадресація, координація зусиль заради допомоги кожній дитині, родині і фахівцю соціальної роботи, які на той момент перебували в гарячій точці, на окупованій території, або потребували психологічної чи соціально-психологічної підтримки.

????????
ЛІНІЯ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ, СІМЕЙ І СОЦПРАЦІВНИКІВ, створена «Українською мережею за права дитини» у співпраці з UNICEF Ukraine, приймає ваші дзвінки щоденно ???? з 8.00 до 20.00

Телефонуйте за Єдиним номером:
?? 0 800 600 017, обирайте у голосовому меню цифру 2??.

Працюємо заради дітей! ????

===

#Мораторій2024
#ДітиВійна
#МиПереможемо

Джерело: Українська мережа за права дитини


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь