СЕРЕДНЯ ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА
Вона, на відміну від дошкільної, є обов'язковою Як і у випадку з
дитсадочком, батьки мають звернутись в ІРЦ і отримати рекомендації щодо форми навчання.
Важливо — можна звернутись у будь-який ІРЦ, не обов'язково за місцем прописки чи проживання. Завдання ІРЦ - не лише провести комплексну
оцінку розвитку дитини, але й консультувати батьків, надавати їм психологічну підтримку протягом всього періоду супроводження
дитини.
Висновки ІРЦ мають рекомендаційний характер і остаточно форму навчання дитини вибирають батьки.
Разом із заявою висновок ІРЦ подається до школи.
Якщо у школі відмовляють у створенні інклюзивного класу або зарахування дитини
Письмово зверніться в управління освіти, обов'язково отримайте реєстраційний номер вашого листа і чекайте на офіційну відповідь. У разі позитивного рішення, управління освіти дасть направлення у школу. Якщо відповідь від управління освіти вас не влаштовує — звертайтесь у вищу інстанцію,
в обласний департамент освіти.
Що роботи, якщо у школі не можуть знайти асистента вчителя
Керівництво школи може підібрати асистента у штаті школи за сумісництвом.
А як щодо послуги супроводу дитини під час інклюзивного навчання
Висновок про необхідність супроводу асистента дитини має надати ІРЦ. Це базова соціально послуга і його зобов'язані надавати органи місцевої влади.
Асистента дитини часто плутають з асистентом
вчителя. Асистент вчителя — педагогічний працівник, він допомагає вчителю під час навчального процесу, і не лише з дітьми з ООП. Асистент дитини (не зобов'язаний мати педагогічну освіту) — допомагає дитині не лише під час уроків, але й з пересуванням, харчуванням тощо.
Проєкт "Просвітницька кампанія на підтримку деінституціалізації й попередження інституціалізації дітей з інвалідністю та/або з особливими освітніми потребами" впроваджується за підтримки за підтримки Міністерство соціальної політики України й Фонд Соціального Захисту Інвалідів.