З 6 лютого дипломатичні установи України отримали право здійснювати реєстрацію активів цивільного стану
6 лютого 2023 р. набрали чинності зміни, згідно із якими на період воєнного стану дипломатичні установи України отримали додаткові повноваження у сфері реєстрації актів цивільного стану.
Так, відповідно до Постанови Кабміну від 24 січня 2023 р. №66 закордонні дипломатичні установи України відтепер зможуть:
- проводити державну реєстрацію актів цивільного стану;
- вносити зміни до актових записів цивільного стану, поновлювати та анулювати їх;
- повторно видавати свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану та видавати витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Зазначені послуги будуть надаватися громадянам України незалежно від місця їх проживання (перебування).
Для цього дипломатичні установи зможуть використовувати Державний реєстр актів цивільного стану громадян на правах органів державної реєстрації, що здійснюють його ведення.
Це означає, що українці за кордоном зможуть більш оперативно:
реєструвати:
- народження фізичної особи та її походження;
- шлюб;
- розірвання шлюбу (якщо спільна згода та немає спільних дітей до 18 років);
- зміну імені;
- смерть;
- отримувати дублікати відповідних документів, наприклад, свідоцтва про народження або розірвання шлюбу тощо.
Очікується, що найближчим часом Міністерство закордонних справ визначить закордонні дипломатичні установи України, що здійснюють надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану на період воєнного стану.
__________________
Більше інформації про особисті документи - у чат-боті Юридичний порадник для ВПО «Вибрати питання» «особисті документи»:
Viber: https://cutt.ly/zzeWP2q
Telegram: https://cutt.ly/qzeW2sX
Facebook (Messenger): http://m.me/IDP.legal.aid
EU Civil Protection & Humanitarian Aid
NRC - Norwegian Refugee Council
Норвезька рада у справах біженців в Україні - правова допомога