A A A K K K
для людей із порушенням зору
Малолюбашанська сільська рада
Рівненська область Рівненський район

Учнівський булінг щодо вчителів: судові справи

Дата: 10.01.2022 14:33
Кількість переглядів: 562

Фото без опису

Раніше «Судово-юридична газета» писала про булінг серед учасників освітнього процесу. Проте постраждати через цькування можуть не тільки учні.

Ми вирішили знайти кілька судових справ, у яких до відповідальності притягалися батьки учнів. А все через цькування вчителів.

Неповнолітня систематично цькувала вчительку хімії

Миколаївський апеляційний суд у квітні 2021 розглянув апеляційну скаргу, подану в інтересах батька, якого раніше було притягнуто до адміністративної відповідальності.  

Було встановлено, що неповнолітня дівчина систематично вчиняла булінг стосовно вчительки хімії.

Вина підтверджується, зокрема, письмовими поясненнями учнів та записом розмови, де чітко чутно і видно, учениця нецензурно ображає вчительку та висловлюється непристойно на її адресу. У  свою чергу вчителька спокійно реагує і не свариться з ученицею.

Також було проведено опитування серед однокласників. У його ході було встановлено, що протягом уроку хімії неповнолітня неодноразово ігнорувала зауваження вчителя прибрати телефон, провокувала вчителя до дій, які б дали змогу реалізувати свою ідею зняти агресивну поведінку вчителя та викласти у соціальну мережу.

Апеляційний суд погодився із висновком суду першої інстанції, що дитина систематично вчиняє психологічне насильство відносно вчителя хімії, порушує навчальний процес.

Тож апеляційна скарга не була задоволена, постанову суду першої інстанції щодо накладання штрафу на батька у розмірі 850 грн залишено без змін.

Немає складу правопорушення, а в учня складно проходить соціалізація

У лютому 2020-го року Збаразьким районним судом було розглянуто матеріали, які надійшли від поліції про притягнення до адміністративної відповідальності матері учня.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, учень навчається у 2 класі. Він систематично вчиняв булінг стосовно вчительки. Тобто висловлював словесні образи, показував непристойні жести під час навчального процесу, внаслідок чого могла бути заподіяна шкода психічному здоров`ю останньої.

Мати на засіданні свою вину не визнала. Пояснила, що її син вчиняв булінг, оскільки є малолітньою особою і не може вчиняти дії, які б свідчили саме про усвідомлене систематичне психологічне цькування педагога.

Вона сказала, що епізодичне непідкорення вимогам вчительки під час навчального процесу свідчать про його реакцію на упереджене ставлення останньої до нього, а також про неспроможність контролювати освітній процес у класі.

З матеріалів справи та письмових доказів, а саме пояснень свідків вбачається, що учень дійсно неодноразово порушував правила поведінки, займався сторонніми справами, не реагував на зауваження.  З пояснення психолога вбачається, що така поведінка малолітнього говорить про складне проходження адаптації до навчального процесу та соціалізації.

Проте суд зазначив, що матеріали справи не містять доказів, які б свідчили про системність цькування або знущання малолітнього над вчителем, тож ця справа була закрита за відсутністю в діях матері складу адміністративного правопорушення.

Однак у матеріалах справи зазначено ознаки булінгу. Це є:

  • емоційне приниження, що включає вербальні і невербальні способи вираження;
  • продовження емоційно образливої і принизливої поведінки впродовж тривалого періоду;
  • непривітна і недовірлива поведінка;
  • втручання у приватне життя людини;
  • погіршення психологічного і фізичного стану людини, на яку спрямована агресія;
  • намір завдати шкоду іншій людині, що дозволяє чи сприяє, щоб ця людина пережила травмуючі події, та інше.

Всі дії, які утворюють булінг, попри їх різноманіття, мають спільні риси:

1) дисбаланс влади, тобто кривдник та жертва обов`язково різні за соціальним статусом, фізичною чи психологічною адаптованістю до середовища тощо;

2) намір нашкодити, тобто кривдник навмисно викликає емоційний або фізичний біль у потерпілого, насолоджується спостерігаючи;

3) погроза подальшої агресії, тобто кривдник і жертва розуміють, що це не перший і не останній випадок знущання. Тобто, істотними ознаками булінгу є системність такого цькування та чітке розмежування ролей.

Учень заподіював шкоду психологічному здоров’ю вчительки

У лютому 2021 року Лановецький районний суд Тернопільської області розглянув матеріали, які надійшли від поліції про притягнення до адміністративної відповідальності батька.

Його син систематично вчиняв булінг під час навчального процесу щодо вчителя української мови, чим заподіював шкоду її психологічному здоров`ю.

Батько свою вину у вчиненні правопорушення сина визнав і зауважив, що на даний час поведінка сина в школі змінилася та скарг від вчителів немає. Тому чоловіка оштрафували на 850 грн за ч. 3 ст. 173-4 КУпАП.

Джерело: https://sud.ua/ru/news/publication/225287-uchnivskiy-buling-schodo-vchiteliv-sudovi-spravi


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь