A A A K K K
для людей із порушенням зору
Малолюбашанська сільська рада
Рівненська область Рівненський район

З 1 січня 2022 набирає чинність  новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.

Дата: 13.12.2021 15:35
Кількість переглядів: 151

З 1 січня 2022 набирає чинність ???? новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Розповідаємо детальніше????

Організація інклюзивного навчання у школах відтепер базуватиметься на концепті “рівнів підтримки”, тобто обсягу підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їхніх освітніх потреб, а не діагнозів. Це - відхід від медичної ???? моделі інклюзивної освіти й крок до індивідуалізації навчання дитини з особливими освітніми потребами.

“Ухвалення цього Порядку — істотний крок до переходу з медичної на біопсихосоціальну модель інклюзивної освіти, де освітяни нарешті перестануть послуговуватися ????медичною термінологією, вживаючи діагнози й нозології, а зосередяться на індивідуальних особливостях і потребах конкретної дитини”- вважає Маріанна Онуфрик, керівниця ГО “Соціальна синергія”.

Якщо дитина за результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку в ІРЦ визнана такою, що має особливі освітні потреби, то в школі має бути створений інклюзивний клас. Це передбачає виділення ???? фінансування на:
???? доплату педагогічним працівникам
???? створення посади асистента вчителя
???? проведення додаткових занять зі спеціалістами (наприклад, із психологом чи логопедом)
???? закупівлю спеціальних засобів корекції тощо.

“Запровадження рівнів підтримки значно полегшить розподіл ???? фінансування у межах “інклюзивної субвенції”, адже досі кошти виділялися в середньому на одну дитину з ООП, в той час, як рівень підтримки може бути дуже різним і коливатися в межах від кількох сотень до десятків тисяч гривень на рік на одну дитину” - переконана експертка.

За заявою батьків, дітям з інвалідністю у закладі освіти можуть надаватися ще й базові соціальні послуги, відповідно до закону “Про соціальні послуги”. Проте - для лише певних категорій отримувачів послуг:
???? з порушеннями опорно-рухового апарату, що пересуваються на колісних кріслах
???? які мають порушення зору, слуху.

“Надання соціальних послуг для дітей з інвалідністю у закладах освіти може стати проривом як з точки зору інтеграції послуг, так і з точки зору суттєвого збільшення охоплення дітей належними їм послугами. Для прикладу, ця норма, (якщо не дуже зважати на обмеження щодо видів порушень), може сприяти створенню відділень денного ???? перебування для дітей з інвалідністю, які потребують послуги денного догляду, у школах.” - підсумовує пані Маріанна.
______________________________
Проєкт "Просвітницька кампанія на підтримку деінституціалізації й попередження інституціалізації дітей з інвалідністю та/або з особливими освітніми потребами" впроваджується за підтримки за підтримки
 Міністерство соціальної політики України й Фонд Соціального Захисту Інвалідів


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора