ІНКЛЮЗИВНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
Продовжуємо розповідати про соціальні й освітні послуги, які діти з інвалідністю і їхні батьки можуть отримати в Україні.
ІНКЛЮЗИВНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
Діти з особливими освітніми потребами мають право здобувати дошкільну освіту* як і всі діти, відповідно до їхніх потреб та можливостей. За письмовою заявою батьків в дитячому садку обов'язково мають створити інклюзивну групу.**
Діти з ООП, пов'язаними з порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними й фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до дитсадка.**
Батьки мають звернутись в ІРЦ і отримати висновок щодо комплексної оцінки розвитку дитини. Разом із заявою цей документ подається до закладу.
Що робити, якщо у вибраному дитсадку немає інклюзивної групи?
На основі заяви батьків і висновку ІРЦ керівництво садочку звертається в управління освіти із клопотанням про відкриття інклюзивної групи.
В одній інклюзивній групі має бути не більше 3 дітей з особливими освітніми потребами. А саме:
1-3 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором, слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо
не більше 2-х дітей з тяжкими порушеннями зору, слуху, мовлення тощо
не більше 1 дитини зі складними порушеннями розвитку.
Ця норма зміниться з 1 січня 2022 року і діти будуть оцінюватись не за порушеннями, а за необхідними для них рівнями підтримки.
А якщо група вже заповнена?
Тоді дитсадок повинен прийняти дитину з ООП в іншу групу, яка підходить за віком, і зробити її інклюзивною.
Що робити, якщо в дитсадочку немає потрібних фахівців?
Завдання керівника — їх знайти, відмовити в прийомі дитини з цієї причини не можуть.
При необхідності, дитсадок забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини (за рекомендаціями ІРЦ і згодою батьків).
При утворенні інклюзивної групи засновник закладу має забезпечити
кошти на:
безперешкодний доступ до будівель та приміщень дитсадка для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, які пересуваються на візках, та інших маломобільних груп населення;
створення відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази;
відповідний штат працівників, зокрема асистента вихователя;
облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
*Відповідно до державного стандарту дошкільної освіти.
**Відповідно до закону “Про дошкільну освіту”
Проєкт "Просвітницька кампанія на підтримку деінституціалізації й попередження інституціалізації дітей з інвалідністю та/або з особливими освітніми потребами" впроваджується за підтримки за підтримки Міністерство соціальної політики України й Фонд Соціального Захисту Інвалідів