Фінансова грамотність ДИТИНИ
Досить часто дорослі уникають розмов з дітьми про гроші. Вважають, що діти ще не доросли до цих тем. Але управління фінансами така ж сама навичка, як уміння читати чи писати. В сучасному житті дитина має бути всебічно розвиненою. І, навіть якщо батьки розуміють важливість фінансової грамотності постає питання: «Як і коли починати розмову з дітьми про гроші?».
Починати обговорювати тему фінансів з дітьми варто з 4−5-річного віку.
Потрібно запровадити звичку регулярно видавати дитині певну суму грошей. Так буде формуватися дисципліна управління грошима. Дитина вчиться витрачати та відкладати гроші, визначати свої потреби.
Корисною буде практика навчання в ігровій формі. Можна спільно з дітьми грати у різні ігри фінансового спрямування. Вони навчають нестандартного мислення, вміння аналізувати ситуації і швидко приймати рішення.
Не варто купувати щось дитині за першою її забаганкою. Потрібно дозволити обирати щось одне, щоб дитина усвідомлювала цінність речей і обмеженість ресурсів. Коли дитина розуміє, що їй не вистачає грошей, вона починає шукати шляхи збільшення коштів.
І тут потрібна допомога батьків. Деякі батьки вважають, що дитині варто платити гроші за виконання домашніх обов’язків. Питання спірне, адже у дорослому житті ми не отримуємо гроші за домашню роботу. Тому, якщо дитині бракує кишенькових грошей, краще разом з нею поміркувати, як вона може заробити більше.
Поступово дитину потрібно привчати до заощаджень (правило «заплати собі»), а на зібрані кошти можна разом з дитиною купити те, що вона хотіла.
Якщо вас зацікавила ця тема, можна додатково ознайомитись із літературою, що допоможе навчити дитину поводитись з грошима. Книга «Як говорити з дітьми про гроші» Рона Лібера розповідає як розмовляти про кишенькові гроші, підробіток, подарунки, покупки телефонів, планшетів чи іграшок, а також про уміння заощаджувати, ділитися й витрачати.
Рон Лібер – американський журналіст, фахівець з фінансів, колумніст New York Times, автор книг з фінансової тематики.
#ЗаощаджуйЗберігайЗахищай