Чим може користуватись дитина для створення накопичень
Ви вирішили з дитиною, що почнете заощаджувати та робити перші кроки до фінансової незалежності. Що саме може нам допомогти в процесі створення накопичень:
Скарбничка.
Найперше, всім нам відома скарбничка. Вона підходить для маленьких дітей, які тільки почали отримувати свої особисті гроші. Можна створити її разом та проявити творчі здібності дитини.
Для більш дорослих дітей можна замість скарбнички завести банку з кришкою і відзначати на ній, скільки накопичено і скільки залишилося до мети. Або завести конверт та розповісти дитині про «метод конвертів».
А можна навіть поділити кишенькові гроші по категоріях і зробити:
Три прозорі скарбнички або банки.
Відповідно до категорій «Зберігаю», «Витрачаю» та «Віддаю» необхідно завести три прозорі скриньки.
Що це нам дає?
Це дає можливість дитині спостерігати, як поступово накопичуються її особисті гроші, скільки їх ще потрібно назбирати, щоб скарбничка була повною.
На кожну зекономлену гривню з ощадної баночки потрібно нарахувати «бонуси» або "відсотки". Таким чином, дитина може побачити, як працюють депозити, відсотки та інвестиції. Гроші з банки «Витрачаю» дитина може витрачати на свої цілі та мрії. Корисною звичкою для дитини стане звичка допомагати іншим. І в цьому нам допоможе третя банка «Віддаю». Кошти з неї можна витрачати на благодійність або подарунки близьким.
Намалюй мрію або ціль. Список бажань.
Запропонуйте дитині намалювати те, на що вона хоче накопичити. Розмістить малюнок так, щоб дитина могла постійно його бачити. Найпростіший список бажань теж допомагає концентруватися на цілі. Можна прикріпити до малюнка конверт, у якому дитина буде збирати потрібну суму.
Банківська карта.
Цей спосіб більше підходить для підлітка. Якщо дозволяє вік, можна відкрити картку для підлітка. Або випустити додаткову картку до рахунку дорослого і надати для користування дитині. Дитина може стежити за своїм балансом (бюджетом) за допомогою програм на телефоні. Так само батьки можуть бачити витрати по картці дитини. Роблячи накопичення, вона може бачити, скільки грошей вже є, і скільки залишилося до мети, і це мотивує збирати далі.
Сьогодні вже в початкових класах школярі можуть мати свою особисту банківську карту, наприклад, для оплати сніданків і обідів.
Але, бажано не зводити все тільки до електронних грошей. Тому що це може давати дітям помилковий сигнал про те, що кошти з'являються з нізвідки й не закінчуються. В якості кишенькових коштів краще розглядати саме готівку. Так діти будуть бачити, що гроші реальні, що вони витрачаються, коли ви оплачуєте покупки, і що їх стає менше.
А ви пам'ятаєте, з якої нагоди ваші батьки давали вам кишенькові гроші?